2024 szeptember 05.

Kategória: 

  • Casco biztosítás

Kérdés: 

Tisztelt Szakértő!

2019-ben Romániában vétlen félként voltunk egy közúti baleset részesei, összetörték az autónkat. A román károkozó román kötelező felelősségbiztosítását a biztosítója visszaigazolta. Az autónk javításának meggyorsítása, valamint annak érdekében, hogy a tényleges javítási költség ismeretében adjuk be a pontos kártérítési igényt, azt javasolták, hogy a SIGNAL biztosítónál (akinél a kgfb-nk is volt akkor), az érvényes saját CASCO biztosításunk terhére, előzetes CASCO-ra javíttassuk meg az autót. Ehhez viszont a 100.000 Ft önrészt nekünk kellett befizetni azzal az ígérettel, hogy azt majd a biztosítótól visszakapjuk.
A román biztosító 2019 óta nem fizet, azóta felszámolás alatt áll, az ügyünkben per folyik ellene, illetve jogutódja ellen a Signal biztosítóval perközösségben, mivel a Signal sem kapta meg a javítási költséget.

Kérdésem, hogy megállja-e a helyét Signal azon állítása, mely szerint ők nem fizetik ki nekünk az előzetes CASCO ügyintézése során befizetett 100.000 Ft önrészünket, csak ha a román fél fizet. Véleményünk szerint mi kizárólag a Signallal voltunk szerződésben és nem kell, hogy érintsen/érdekeljen bennünket, hogy az okozó fél milyen biztosítójával hogyan kell egyezkednie a mi biztosítónknak. Korábban egy hasonló esetben a lengyel károkozónk elismerő nyilatkozata alapján a saját biztosítónk mindent intézett, nekünk a háttérfolyamatokról semmilyen információnk nem volt, nem is kellett, hogy legyen. Ebben az esetben viszont a Signal mellett, az AVUS, a VanAmeyde közvetítő cégekkel is kapcsolatban vagyok/voltam, illetve még azt is javasolták én vegyem fel a kapcsolatot a román biztosítóval (lehetőleg románul) a kifizetés sürgetése érdekében.
Többszöri panaszbeadványom ellenére sem hajlandó a Signal megtéríteni részünkre az önrészt.

Másik kérdésem, hogy jogos-e hogy a Signal nem hajlandó kármenetességi igazolást kiadni. A fenti előzmények után ugyanis biztosítót kívántunk váltani, de az új CASCO biztosítás megkötéséhez nem ad ki a Signal kármentességi igazolást, pedig nem volt semmilyen károkozásunk, arra hivatkozva, hogy a náluk akkor érvényben lévő Casco szerződésünkön egy káresemény található (a fent vázolt vétlen félként részes baleset során előzetes Cascora javíttatott autó, ami normál esetben kgfb keretein belül kellett volna, hogy rendeződjön, szerepel káreseményként a nevünkön). Csak akkor hajlandók kármentességi igazolást kiadni, ha a román fél fizet és a 100.000 Ft önrészt visszakapjuk.

A fentiek eredményeként tehát évek óta nem kapjuk vissza az önrészt, továbbá kármentességi igazolás hiányában csak lényegesen magasabb díjért tudunk Casco biztosítást kötni, így önhibánkon kívül duplán ért kár bennünket.

Kérem, adjanak tanácsot, mit lehet tenni az önrész, illetve a kármentességi igazolás megszerzése érdekében?

Válasz: 

Tisztelt Kérdező!

Helyesen döntöttek amikor előzetes kárrendezést kértek cascojuk terhére a Signal biztosítótól. Jelen állás szerint amíg a Román biztosító jogutódja nem rendezi a jogalapot és téríti meg a Signál biztosítónak a cascojukra kifizetett kártérítés összegét, addig a káruk casco kárnak minősül. A Signál biztosítónak is gazdasági érdeke, hogy mielőbb pont kerüljön az ügy végére és rendezhesse az önrészt és a kármentességi igazolást.

Üdvözlettel a CLB.hu csapata

A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!

A biztosítási szakértő válaszol

Tegye fel biztosítással kapcsolatos kérdését! Amennyiben kérdésére nem találta meg oldalunkon a megfelelő választ, esetleg olyan speciális biztosítási esettel találkozik, amellyel nem tudja, kihez forduljon, keresse biztosítási szakértőnket online. Kérdését rövid időn belül megválaszoljuk.

Tájékoztatjuk, hogy a beküldött kérdések nyilvánosan jelennek meg oldalunkon, így javasoljuk, hogy ne adjon meg bizalmas adatokat a kérdés feltevése során.

Konkrét szerződéssel kapcsolatos kérdésben kérjük, vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal a weboldalunkon található chat felületen vagy a kapcsolat/üzenjen nekünk menüponton keresztül.

Kérdezze biztosítás szakértőnket itt >>

mutatva 1 - 20 / 2544
Casco bonus igazolás
2024 október 11.
Kategória:
Casco biztosítás
Kérdés:
Tisztelt CLB! Önökkel intéztem mind a kötelező mind a casco biztosításom. Megkeresett az egyik ügyintézőjük, egy jobb ajánlattal, rajta keresztül megkötöttem az új casco biztosításom. Ki is fizettem az összeget, viszont minden este kapok egy emailt, amelyben ez áll: "Hiányzó dokumentumok, casco bonus igazolás" Fel kellene töltenem, de nem tudom honnan kellene ezt lekérnem. Válaszukat előre is köszönöm
Válasz:
Kérdését munkatársunk hamarosan megválaszolja!
Casco bonus igazolás
2024 október 11.
Kategória:
Casco biztosítás
Kérdés:
Tisztelt CLB! Önökkel intéztem mind a kötelező mind a casco biztosításom. Megkeresett az egyik ügyintézőjük, egy jobb ajánlattal, rajta keresztül megkötöttem az új casco biztosításom. Ki is fizettem az összeget, viszont minden este kapok egy emailt, amelyben ez áll: "Hiányzó dokumentumok, casco bonus igazolás" Fel kellene töltenem, de nem tudom honnan kellene ezt lekérnem. Válaszukat előre is köszönöm
Válasz:
Kérdését munkatársunk hamarosan megválaszolja!
Casco bonus igazolás
2024 október 11.
Kategória:
Casco biztosítás
Kérdés:
Tisztelt CLB! Önökkel intéztem mind a kötelező mind a casco biztosításom. Megkeresett az egyik ügyintézőjük, egy jobb ajánlattal, rajta keresztül megkötöttem az új casco biztosításom. Ki is fizettem az összeget, viszont minden este kapok egy emailt, amelyben ez áll: "Hiányzó dokumentumok, casco bonus igazolás" Fel kellene töltenem, de nem tudom honnan kellene ezt lekérnem. Válaszukat előre is köszönöm
Válasz:
Kérdését munkatársunk hamarosan megválaszolja!
Casco bónusz fokozat
2024 október 10.
Kategória:
Casco biztosítás
Kérdés:
Idvozlom, RSR 032 gépjárművek casco kötvények nem találom a bónusz fokozatot. Illetve a kötvényből is csak a 2019-est találom. Kérem küldjék meg a friss kötvényt. Köszönöm
Válasz:
Kérdését munkatársunk hamarosan megválaszolja!
Tető beázás
2024 október 10.
Kategória:
Lakásbiztosítás
Kérdés:
Tisztelt Ügyintéző! A tetőnket szél és eső rongálta meg. A lakás egyik fala (gipszkarton borítás) ettől beázott. A zsindely fedés helyenként feljött, itt felázott az alatta lévő osb lap, amit cserélni kell. A tető javításához szakembert hívtunk, aki fotókat is készített a külső károkról. Szeretnénk kárszakértő segítségét kérni az ügyünk további és lehetőleg sikeres intézéséhez. Üdvözlettel, Szabó Krisztina
Válasz:
Kérdését munkatársunk hamarosan megválaszolja!
Meghibásodott gázkazán
2024 október 09.
Kategória:
Lakásbiztosítás
Kérdés:
A gázkazánom meghibásodott, cserére szorul, nyújthatok-e be kárigényt?
Válasz:
Kérdését munkatársunk hamarosan megválaszolja!
Nem fizet a biztosító
2024 október 09.
Kategória:
Utasbiztosítás
Kérdés:
Külföldi utam során sajnos orvoshoz kellett mennem. Utam befejeztével otthon elindítottam az eljárást a kárrendezésről, szerencsére volt utasbiztosításom. Minden adatot dátumot stb megírtam. A biztosító először részletesebb dokumentumokat kért (amit otthonról intéztem a külföldi ellátó klinikával) majd mire megküldték az újabb dokumentumokat stb pár hétre rá a biztosító közölte, hogy nem térítik meg a káromat, mert nem szóltam két napon belül, ami a szerződésben van. Kicsit sántít mert ezt eddíg is tudták, miért ugrasztottak plusz körökre ha úgyse fogsdják el a kérelmem. Kicsit olyan szaga van, mintha barmi áron valami kifogást kellene találniuk, csak hogy ne fizessenek. Ráadásul mennyire jogosan elvárható tény hogy legyen működö telefonom és internethozzáférésem az egész út alatt. Mit tudok tenni? Be szeretném panaszolni őket vagy ügyvéddel megtámadni? Borzasztó hogy mennyire nem ügyfélbaráti ez a hozzáállás. Fogyasztóvédelemnél lehet panaszolni?
Válasz:
Kérdését munkatársunk hamarosan megválaszolja!
Nem fizet a biztosító
2024 október 09.
Kategória:
Utasbiztosítás
Kérdés:
Külföldi utam során sajnos orvoshoz kellett mennem. Utam befejeztével otthon elindítottam az eljárást a kárrendezésről, szerencsére volt utasbiztosításom. Minden adatot dátumot stb megírtam. A biztosító először részletesebb dokumentumokat kért (amit otthonról intéztem a külföldi ellátó klinikával) majd mire megküldték az újabb dokumentumokat stb pár hétre rá a biztosító közölte, hogy nem térítik meg a káromat, mert nem szóltam két napon belül, ami a szerződésben van. Kicsit sántít mert ezt eddíg is tudták, miért ugrasztottak plusz körökre ha úgyse fogsdják el a kérelmem. Kicsit olyan szaga van, mintha barmi áron valami kifogást kellene találniuk, csak hogy ne fizessenek. Ráadásul mennyire jogosan elvárható tény hogy legyen működö telefonom és internethozzáférésem az egész út alatt. Mit tudok tenni? Be szeretném panaszolni őket vagy ügyvéddel megtámadni? Borzasztó hogy mennyire nem ügyfélbaráti ez a hozzáállás. Fogyasztóvédelemnél lehet panaszolni?
Válasz:
Kérdését munkatársunk hamarosan megválaszolja!
lakásbiztosítás visszkereset
2024 október 07.
Kategória:
Lakásbiztosítás
Kérdés:
Tisztelt Biztosítási Szakértő! Társasházi panel lakásom Albérletként van kiadva. Egyik nyári napon beázás nyomai mutatkoztak az alattam lévő lakásban. Csőtörés és egyéb vízfolyás nyomai hosszas átvizsgálás után nem voltak fellelhetőek. Az albérlő szerint a jelzett napon Nálam nem volt csőtörés. Felvettem a kapcsolatot az alattam lévő lakás tulajdonosával, aki fényképekkel és video felvétellel bizonyította a beázás tényét - ami a felvételek alapján valóban megtörtént. A beázott lakás tulajdonosának van lakásbiztosítása, Nekem nincs. A beázott lakás biztosítója rendezte a kárösszeget az ügyfélnek. Azonban most minden felszólítás, jegyzőkönyv, kárfelmérés vagy személyes egyeztetés, megkeresés ellenére a biztosítótársaság küdött egy (valójában már több) felszólító levelet, hogy a kifizetett kártérítési összeget térítsem meg. Jelzem másik városban élek így a küldeményeket nem tudom átvenni. Kérdésem lenne, hogy jogos-e a követelés, és hogy miért nem keres meg a biztosító a tények konkrét tisztázása érdekében? Válaszát előre is köszönöm. Üdvözlettel: Ficsór Tamás
Válasz:
Kérdését munkatársunk hamarosan megválaszolja!
lakásbiztosítás visszkereset
2024 október 07.
Kategória:
Lakásbiztosítás
Kérdés:
Tisztelt Biztosítási Szakértő! Társasházi panel lakásom Albérletként van kiadva. Egyik nyári napon beázás nyomai mutatkoztak az alattam lévő lakásban. Csőtörés és egyéb vízfolyás nyomai hosszas átvizsgálás után nem voltak fellelhetőek. Az albérlő szerint a jelzett napon Nálam nem volt csőtörés. Felvettem a kapcsolatot az alattam lévő lakás tulajdonosával, aki fényképekkel és video felvétellel bizonyította a beázás tényét - ami a felvételek alapján valóban megtörtént. A beázott lakás tulajdonosának van lakásbiztosítása, Nekem nincs. A beázott lakás biztosítója rendezte a kárösszeget az ügyfélnek. Azonban most minden felszólítás, jegyzőkönyv, kárfelmérés vagy személyes egyeztetés, megkeresés ellenére a biztosítótársaság küdött egy (valójában már több) felszólító levelet, hogy a kifizetett kártérítési összeget térítsem meg. Jelzem másik városban élek így a küldeményeket nem tudom átvenni. Kérdésem lenne, hogy jogos-e a követelés, és hogy miért nem keres meg a biztosító a tények konkrét tisztázása érdekében? Válaszát előre is köszönöm. Üdvözlettel: Ficsór Tamás
Válasz:
Kérdését munkatársunk hamarosan megválaszolja!
lakásbiztosítás visszkereset
2024 október 07.
Kategória:
Lakásbiztosítás
Kérdés:
Tisztelt Biztosítási Szakértő! Társasházi panel lakásom Albérletként van kiadva. Egyik nyári napon beázás nyomai mutatkoztak az alattam lévő lakásban. Csőtörés és egyéb vízfolyás nyomai hosszas átvizsgálás után nem voltak fellelhetőek. Az albérlő szerint a jelzett napon Nálam nem volt csőtörés. Felvettem a kapcsolatot az alattam lévő lakás tulajdonosával, aki fényképekkel és video felvétellel bizonyította a beázás tényét - ami a felvételek alapján valóban megtörtént. A beázott lakás tulajdonosának van lakásbiztosítása, Nekem nincs. A beázott lakás biztosítója rendezte a kárösszeget az ügyfélnek. Azonban most minden felszólítás, jegyzőkönyv, kárfelmérés vagy személyes egyeztetés, megkeresés ellenére a biztosítótársaság küdött egy (valójában már több) felszólító levelet, hogy a kifizetett kártérítési összeget térítsem meg. Jelzem másik városban élek így a küldeményeket nem tudom átvenni. Kérdésem lenne, hogy jogos-e a követelés, és hogy miért nem keres meg a biztosító a tények konkrét tisztázása érdekében? Válaszát előre is köszönöm. Üdvözlettel: Ficsór Tamás
Válasz:
Kérdését munkatársunk hamarosan megválaszolja!
Hol találom a KKNYR-t?
2024 október 02.
Kategória:
Gépjármű biztosítás
Kérdés:
Hol találom a KKNYR-t az új kötelező illetve a casco együttes megkötéséhez kéri a rendszer.
Válasz:
Kérdését munkatársunk hamarosan megválaszolja!
Kárt okoztam.
2024 október 01.
Kategória:
Gépjármű biztosítás
Kérdés:
Üdvözlet. Baleset történt. Èn voltam a károkozó. A biztositó èrtesitett arról hogy mennyi kártfizetett ki. Ezt az összeget nekem most vissza kell fizetnem.illetve ha nemèrtek eggyet a kifizetès összegèvel,akkor tehetek valamit ???? Köszönöm
Válasz:

Tisztelt Kérdező!

Mivel volt biztosítása, emiatt károkozás esetén a biztosítója fog Ön helyett fizetni. Ezt nem kell kifizetnie. Kifizetés összegével kapcsolatban fellebbezhet a biztosítójánál.

Üdvözlettel a CLB.hu csapata

A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!

202****** - felmondása
2024 szeptember 30.
Kategória:
Gépjármű biztosítás
Kérdés:
Tisztelt Hölgyem/Uram! 2024. szeptember 30 napján, azaz a mai napon kötöttem egy biztosítást, kérem legyenek szívesek tárgytalannak tekintetni. köszönettel, F. Sándor
Válasz:

Tisztelt Kérdező!

Kérését továbbított az ügyfélszolgálatunknak, akik hamarosan felveszik Önnel a kapcsolatot.

Üdvözlettel a CLB.hu csapata

A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!

Tűzkárra a kártérítést elutasítja a biztosító
2024 szeptember 30.
Kategória:
Lakásbiztosítás
Kérdés:
Azért nem akar a biztosító tűzkárt téríteni.mert a szerződésben az egész házra kötöttem lakásbiztosítást,.nem vettem ki a házzal egybeépült melléképületet.Kifogása,hogy a melléképületen nincs biztosításunk,ami azért nem igaz.mert ez is benne van a biztosított m2-ben.,csak nincs megbontva.a szerződésben.
Válasz:

Tisztelt Kérdező!

Melléképületnek számít a nem lakhatásra kialakított helység, ami önálló bejárattal rendelkezik, így ez nem képzi a ház részét.

Üdvözlettel a CLB.hu csapata

A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!

Biztositovaltas dokumentuma iránt érdeklődnék. Nem tudok belepni az ugyfelkapuba
2024 szeptember 28.
Kategória:
Kötelező biztosítás
Kérdés:
Ugyfelkapu belépés jelszót elfelejtettem.ujat kérnék.
Válasz:

Tisztelt Kérdező!

Kérhet jelszóemlékeztetőt az ügyfélkapu belépési oldalán.

Üdvözlettel a CLB.hu csapata

A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!

Gtk
2024 szeptember 28.
Kategória:
Gépjármű biztosítás
Kérdés:
Üdvözlet. 2 hónapja gazdasági totálkárra vették az autómat. Kifizette a biztosító az összeget és megcsináltattam belőle az autót. Azóta használom, műszakilag tökéletes. Érdeklődni szeretnék,ha a jövőben el szeretném adni az autót, erre van mód? Vagy el tudom vinni még műszakira? Sajnos erről különösebb adatot nem találtam az interneten... Előre is köszönöm a választ. Szép estét! :)
Válasz:

Tisztelt Kérdező!

Mivel a kárkifizetés már lezárult, így az autó eladását nem befolyásolja a múltbéli baleset.

Üdvözlettel a CLB.hu csapata

A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!

Radiátor eláztatta a szobát, mert kilyukadt.
2024 szeptember 28.
Kategória:
Lakásbiztosítás
Kérdés:
Kilyukadt a radiátor, mivel nem tartózkodtunk otthon elátatta a szobát, aláfolyt a padlónak, melyet csreélni kell. a fal is felázott. A Biztosítom csak az ingóságokat fizeti ki, a radiátor, festés, padlócserét nem. Közölte, azt a Társasház biztosítása fedezi. Köszi, Zsuzsanna
Válasz:

Tisztelt Kérdező!

Ebben az esetben beszéljen a közös képviselettel, mert ők intézik a társasház biztosítást.

Üdvözlettel a CLB.hu csapata

A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!

Szomszédgarázsról átterjedt tűz esetén fizet-e a biztosító amennyiben a garázsnak nincs építési engedélye
2024 szeptember 25.
Kategória:
Lakásbiztosítás
Kérdés:
Tisztelt Biztositó! Azt szeretném kérdezném hogy a szomszédomnak nincsen építési engedélye és közvetlenül mellénk a mi lakóházunktól négy méteren belül épített egy fából készült garázst ami körülbelül 40 négyzetméter és hat és fél méter magas. Azt szeretném kérdezni hogy egy esetleges tűz esetén ami az ő faházáról terjed át a miházunkra fizet-e a biztosító nekünk. Vagy mivel építési engedély nélkül építkezett ezért nekünk sem fizet a biztosító. A mi házunknak élő biztosítása van. Köszönöm szépen a valaszt.
Válasz:

Tisztelt Kérdező!

Az Ön biztosítója az építési engedélytől függetlenül fizetni fog Önnek esetleges tűz esetén, ha a lakása be van biztosítva.

Üdvözlettel a CLB.hu csapata

A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!

dokumentum hiánya
2024 szeptember 25.
Kategória:
Gépjármű biztosítás
Kérdés:
Az R***** rendszámú autó cascoját a Groupamánál felmondtuk. Új biztosítást a CLB közvetítésével kötnénk. Az ajánlat kész, de hiánypótlás szükséges, nevezetesen a casco-bónuszt igazoló dokumentum. Ki adja ezt az igazolást, hogyan jutok hozzá? Tisztelettel: S. T. Erika
Válasz:

Tisztelt Kérdező!

A Groupama biztosíttótól tud igazolást szerezni a kármentes évekről.

Üdvözlettel a CLB.hu csapata

A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!

Oldalak